Wednesday, August 26, 2009

Cerita Waris

Last week balik kampung. Kul 8.00 malam gerak dari bandar segamat [after abis discussion gn Mejar Husrin] . 1st time sy gerak balik Temerloh tika hari dah gelap.Biasanye dalam kul 3 petang mesti dah gerak. Bukan apa, sebab jalan balik Temerloh tu macam bahaya sket la lau blk gelap2 ni. Tambahan pula saya ni pompuan kan..so bak kata kawan2, bahaya jangan di undang. Tapi at that time sy x balik sorang2. Sy balik skali dgn cousin [adik] sy. So far perjalanan memag agak memenatkan meskipun hanya mengambil masa 2 jam setengah. Penat sebab sehari suntuk kat tempat keje buat task yang mengejut. Dah la keje mengejut, tambah lagi dgn keadaan manusia yang kelam kabut. adus..pening dibuatnya. NAsib la sy tetap cool [hehehe]. Prinsipnya memang macam tu.

Then, sampai je umah terus melayan anak-anak [anak long] yang sememangnya amat dirindui. Sambil-sambil tu, teringat gak kat anak-anak [angah] yang lain, tapi apakan daya, dieorang pun dah x menetap kat kampung lagi. InsyaAllah ade rezeki sy melawat dieorg pulak kat Rembau.

Anyway, warisan-warisan kecil ni la yang sentiasa menggamit hati saya untuk balik Temerloh. Keletah dan perangai masing-masing x pernah sy lupa. Ada masanya termenung lama bila teringatkan Aisyah, Arif,Farah, Khadijah,Hani,Fiqah,Aiman,Lisa, dan Syuhada. Doa sy agar  warisan ini akan sentiasa bertambah dan sentiasa di bawah lembayung rahmat Ilahi. Semoga waris-wars ini juga sentiasa cemerlang dan cinta, sayang kepada ahli keluarga yang lain.

Ada tikanya juga waris-waris ini lah yang membuatkan saya kuat dan lemah dalam diri sendiri. Sentiasa dalam doa saya agar waris-waris ini sedar akan tanggungjawab masing-masing. [Ya Allah, sentiasa tunjukkan jalan yang lurus kepada kami dan simbahlah hati kami sekeluarga dengan perasaan rindu antara satu sama lain ] 

23 Ogos (Ahad) sy balik ke Segamat. pukul 8.45 baru gerak dari Temerloh [byk mase sy lengahkan]. amek Syukri kat umah mokde Then terus balik. Thankz to Allah, sbb sygkan kami berdua dan pemandu kenderaan dr arah yang bertentangan. Insiden yang hampir-hampir menyebabkan accident. Masya-Allah..

around 11.30 malm baru sampai umah kat Segamat. That time housemate [jannah] pun dah lena.

[ to be continue]

No comments:

Post a Comment