Wednesday, December 30, 2009

HARI TERAKHIR 2009

Masa yang berlalu x akan kembali..Sesuai dgn pepatah..Perkara yang lebih tajam dr mata pedang..adalah MASA..
2009 berlalu dengan agak baik dalam konteks kehdupan sy..Alhamdulilah, 2009 mengajar sy bermacam-macam erti kehidupan, dari segi karier, keluarga, kehidupan, dan macam-macam lagi. Ada perkara ynag berlalu dengan cemerlang, ada perkara yang berlansung dalam keadaan so-so shj, dan ade juga perkara yang dilaksanakan tetapi gagal melepasi "KPI" dengan sempurna. 2009 juga ada masa sy terasa bagai dikayangan, kadang terasa bagai berada disinggahsana, kadang terasa macam bos, kadang terasa mcm kuli ,kadang terasa mcm tuan rumah, kadang terasa macam org gaji, kadang terasa mcm anak mithali, kadang terasa mcm anak kurang ajar, kadang terasa amat DIHARGAI, kadang terasa seperti anjing hinaan..Kadang amat selesa bersama,kadang terasa seperti langsung tidak diperlukan..

Tu sume kitaran kehidupan yg sy fikir, sume orang pun menjalani kitaran yang sama ,cuma dalam konteks yang berbeza..Setiap ape yang berlaku, tetap ade penghayatannya..

2009 adalah tahun yang banyak mengajar sy dalam karier ,dunia pekerjaan sy. Meskipun kadang-kadang terasa sepeti "Patah hati" ,tetapi semangat yang ada membantu sy supaya tetap menjalani life kerja ni. Keseronokan bekerja pun byk, untungnya sy dapat bekerja memang dalam bidang yang sama semasa belajar, cumanya kene byk blajar pasal pentadbiran kerajaan. Mula-mula macam menyampah gak , tapi melihatkan bos sy yang sgt komited, terasa malu lak. Tp, sampai skrg, mende-mende yg mmg sy x suke buat, sy xnk blaja..hehe...

tp tula.len xde ape sgt la..
dengan harapan 2010 akan lebih cemerlang dari 2009.....,InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment